OpenAI, ChatGPT‘nin web arama özelliğini güncelleyerek çevrim içi alışverişi kullanıcılar için daha kolay hale getirdiğini duyurdu. Pazartesi günü açıklanan güncellemeyle birlikte yapay zeka, kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunabiliyor. Ayrıca, görseller, kullanıcı yorumları ve doğrudan satın alma bağlantılarına erişilebilecek. Kullanıcılar artık doğal dilde detaylı alışveriş soruları sorarak spesifik ürün önerileri alabilecek.
ChatGPT, çevrim içi alışverişte Google ile rekabet edecek
Bu özellik, ChatGPT’nin varsayılan GPT-4o modeliyle entegre olarak geliyor. Ayrıca, ücretsiz, Plus ve Pro kullanıcılarının bu özellikten faydalanabileceği söyleniyor. Hatta, giriş yapmadan bile kullanılabiliyor. Kullanıcılar bir ürün aradığında yapay zeka aracı moda, güzellik, ev ürünleri ve elektronik gibi kategorilerde birçok seçenek gösterecek.
OpenAI, alışveriş sonuçlarının ürün açıklamaları, fiyatlar ve incelemeler dahil olmak üzere üçüncü taraf kaynaklardan gelen yapılandırılmış meta verilere dayandığını söyledi. Şirket, yeni özellikte herhangi bir reklam olmayacağını ve satın alımlardan komisyon veya ortaklık geliri elde etmeyeceğini vurguladı.
Geçen yıl web arama aracını piyasaya sürdüğünden bu yana ChatGPT yalnızca geçen hafta içinde 1 milyardan fazla arama gerçekleştirdi. OpenAI yapılan son güncellemenin Google ile rekabet etmek amacıyla daha sade, kullanıcı odaklı ve reklamsız bir arama deneyimi sunma planının bir parçası olduğunu söyledi.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Çevrim içi alışverişte hangi platforma güvenirsiniz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!