Meta’nın sahibi olduğu Instagram yakında kullanıcıların akışlarına atlanamayan reklamlar getiren “Reklam Arası” adlı bir özelliği getirebilir. Çok sayıda kullanıcı özelliğin test edildiğini öne sürüyor. Çoğu kullanıcının canını sıkacak olan bu zorunlu reklamlarda 3 ila 5 saniye süren bir geri sayım yer aldığını da belirtelim.
Özelliğin açıklamasında “Reklam araları, Instagram’da reklam görmenin yeni bir yoludur. Bazen göz atmaya devam etmeden önce bir reklamı görüntülemeniz gerekebilir” yazıyor.
Meta gibi teknoloji şirketinin gelirlerini katlamak için kullandığı atlanamayan reklamlar kullanıcılar tarafından hoş karşılanmıyor. Instagram’ın son çabaları birçok sosyal medya platformunda haliyle eleştirilere maruz kaldı.
Reklam arası özelliğinin şu anda platformda az sayıda kullanıcı tarafından görülebildiği belirtelim. Instagram, insanların yeni reklam formatına nasıl tepki verdiğini anlamak için test gerçekleştiriyor. Şirketten resmi bir açıklama gelmedi ve atlanamayan reklamların Instagram’da daha büyük ölçekte ne zaman yayınlanacağı veya yayınlanıp yayınlanmayacağı ise belirsiz.
Instagram’ın geçtiğimiz hafta Not İstemleri ile durum güncellemelerini daha çekici hale getirdiğini de hatırlatalım.
Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.