Çinli otomobil üreticisi BYD, elektrikli araç pazarındaki yükselişini sürdürerek Tesla’yı kendi evinde geride bırakmaya devam ediyor. Mart ayının ilk haftasında sigorta kayıtlarındaki veriler, iki şirket arasındaki rekabetin Çin’de nasıl şekillendiğini gözler önüne serdi.
BYD, Çin pazarında Tesla’ya şans tanımıyor
Tesla geçtiğimiz hafta Çin’de 13.800 sigorta kaydı aldı. Bu, bir önceki haftaya kıyasla %11,29’luk bir artış anlamına gelse de şirketin genel performansındaki gerileme eğilimi devam ediyor. Şirketin şubat ayındaki satışları, bir önceki yıla göre %11,16 oranında azalarak 26.777 adede düştü.

Ocak ayına kıyasla ise %20,55’lik bir düşüş kaydedildi. Tesla’nın Çin’de ürettiği araçların ihracatı da büyük bir düşüş yaşadı. Şanghay fabrikasından yapılan ihracat sadece 3.911 adette kalırken, bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre %87,06’lık bir azalma anlamına geliyor.
BYD ise geçtiğimiz hafta 57.400 sigorta kaydı ile pazardaki liderliğini sürdürdü. Ancak bu rakam bir önceki haftaya göre %8,01’lik bir düşüşü işaret ediyor. Buna rağmen şirketin şubat ayı satışları 322.846 adede ulaşarak, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %163,95 oranında arttı. Ocak ayına kıyasla ise %7,42’lik bir yükseliş kaydedildi.
BYD’nin büyüme hamleleri sadece satış rakamlarıyla sınırlı kalmadı. Şirketin geçtiğimiz ay duyurduğu yeni araç içi teknoloji stratejisi, otonom sürüş yeteneklerini daha geniş bir müşteri kitlesine ulaştıracak. Şirketin premium markası Denza’nın yeni SUV modeli N9’un ise 21 Mart’ta piyasaya çıkması bekleniyor. Tüm bu gelişmeler, BYD’nin Çin’de Tesla karşısındaki üstünlüğünü pekiştirdiğini bizlere gösterdi.