ABD’de düzenlenen Game Developers Conference (GDC) 2025 etkinliğinde, oyun dünyasının en büyük isimleri yer aldı. NVIDIA, etkinlik kapsamında en yeni grafik teknolojilerini ve yapay zeka destekli çözümlerini tanıttı.
RTX 50 Serisi GPU’lar, DLSS 4, RTX Remix ve ACE gibi yenilikler, hem oyuncular hem de geliştiriciler için dikkat çeken gelişmeler arasında yer aldı. Etkinlikte NVIDIA yöneticileriyle gerçekleştirdiğimiz röportajda bu teknolojilerin sektöre etkisi ve gelecekteki beklentiler üzerine önemli bilgiler edindik.
İnanılmaz gelişmelerin yaşandığı oyun dünyasının geleceğine ışık tutan özel bir röportaj! NVIDIA Başkan Yardımcısı John Spitzer ile sürükleyici oyun deneyimini, yapay zeka ve dijital insan teknolojilerini konuştuk. pic.twitter.com/mObiC7hEbh
— ShiftDelete.Net (@shiftdeletenet) March 18, 2025
NVIDIA, ocak ayında piyasaya sürdüğü RTX 50 Serisi ekran kartlarının oyun dünyasında büyük ilgi gördüğünü belirtti. Şirketin verilerine göre ilk beş haftada RTX 50 Serisi’ne olan talep, RTX 40 Serisi’nin iki katına çıktı.
Ancak bu yoğun ilgi stokların hızla tükenmesine yol açtı. NVIDIA yetkilileri tedarik sürecinin hızlandırılması için iş ortaklarıyla yoğun bir şekilde çalıştıklarını ve stokların en kısa sürede yenileneceğini ifade etti.
RTX 50 Serisi ekran kartlarına sahip kullanıcıların %92’si DLSS’yi, %96’sı NVIDIA Reflex teknolojisini, %90’ı ise ışın izlemeyi aktif olarak kullandı. NVIDIA yetkilileri bu verilerin yeni nesil grafik teknolojilerinin artık standart hale geldiğini gösterdiğini vurguladı.
DLSS 4 önceki sürümlere göre çok daha yüksek kare hızları ve gelişmiş görüntü kalitesi sunuyor. Yapılan karşılaştırmalarda DLSS 3 ile 95 FPS alınan bir sahnenin DLSS 4 ile 226 FPS’ye kadar çıktığı gözlemlendi.
RTX Remix mod yapımcıları için yeni araçlar sunarak eski oyunların modern grafik teknolojileriyle baştan yaratılmasına olanak tanıyor. Painkiller RTX ve Left 4 Dead 2, RTX Remix kullanılarak yenilenen ilk oyunlar arasında yer aldı. NVIDIA RTX Remix’in beta sürecinden çıkarak tam sürüme geçtiğini ve mod geliştiricilere daha fazla imkan sunduğunu açıkladı.
Etkinlikte Half-Life 2 RTX ile ilgili önemli bir duyuru yapıldı. NVIDIA 18 Mart’ta yayınlanacak olan Half-Life 2 RTX demosunun, tamamen ışın izleme destekli ve gelişmiş grafik teknolojileriyle donatıldığını belirtti. DLSS 4, RTX Skin, RTX Volumetrics ve Neural Radiance Cache gibi en yeni teknolojilerle geliştirilen bu demo Steam üzerinden ücretsiz olarak sunulacak.
NVIDIA’nın yeni yapay zeka destekli grafik teknolojileri arasında Neural Shading ve RTX Volumetrics öne çıkıyor. Neural Shading, oyun motorlarının Tensor çekirdeklerini kullanarak daha gerçekçi gölge ve yüzey detayları oluşturmasını sağlıyor. RTX Volumetrics ise ışın izleme kullanarak oyunlarda çok daha gerçekçi sis, duman ve ışık efektleri sunuyor.
Şirket ayrıca yapay zeka destekli Avatar Cloud Engine (ACE) teknolojisini tanıttı. Bu sistem oyunlardaki NPC’lerin (yapay zeka destekli karakterler) kendi düşüncelerini ve davranışlarını oluşturmasını sağlıyor. Enzoi, Black Vultures: Prey of Greed ve Fate Trigger gibi yeni oyunlar, ACE teknolojisini kullanarak daha gelişmiş yüz animasyonları ve gerçek zamanlı konuşma sistemleri sunacak.
GDC 2025 kapsamında NVIDIA yöneticileriyle gerçekleştirdiğimiz röportajda da şirketin yeni teknolojilerle oyun sektörüne nasıl yön verdiği ve gelecekte nasıl bir oyun deneyimi hedeflediği üzerine detaylı bilgiler edindik. NVIDIA hem grafik kalitesini hem de yapay zeka destekli oyun mekaniklerini ileri taşıyan çözümleriyle sektördeki yenilikçi yaklaşımını sürdürmeye devam ediyor.