Görüntü yükseltme teknolojileri büyük bir hızla gelişmeye devam ediyor. DLSS’ye rakip olan FSR teknolojisi önce 2.0, sonrasında ise 2.1 sürümüne güncellenmişti. AMD şimdi FSR’yi geliştirerek 2.2 sürümünü kullanıma sunmaya başlıyor.
Forza Horizon 5, 8 Kasım’da FSR 2.2 desteği kazanan ilk oyun olmuştu. FidelityFX Super Resolution 2.2, hızlı hareket eden nesnelerde gölgelenmeyi ortadan kaldırmaya yardımcı olmak üzere yeni özellikler getirecek. AMD ayrıca GPUOpen aracılığıyla teknolojinin kaynak kodlarını paylaşarak daha fazla oyuna ulaşmasını sağlayacak.
FSR 2.2 bir kenara, kırmızılılar kısa süre öncesinde FSR 3’ün geleceğinden bahsetmişti. 2023 tarihinden bahsedilse de zaman geniş tutuldu. Bu teknolojiyi bir nevi DLSS 3’e bir cevap olarak nitelendirebiliriz. FSR 3, “Fluid Motion Frames” isimli yeni bir teknik kullanacak ve performansın iki kata kadar artacağı söyleniyor.
FSR 1 ve FSR 2 bildiğiniz gibi NVIDIA ve Intel ekran kartlarıyla da uyumlu. FSR 3 hakkında hiçbir detay yok, ancak AMD bu teknolojiyi ulaşılabilir kılmak için çalıştığını dile getirmişti.
Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.