Sony ve AMD arasındaki iş birliği, PlayStation 5 Pro’nun grafik teknolojisini yeni bir seviyeye taşımaya hazırlanıyor. PlayStation sistem mimarı Mark Cerny, yaptığı açıklamada AMD’nin yeni nesil yükseltme teknolojisi FSR 4’ün 2026 yılında PS5 Pro oyunlarında kullanılacağını doğruladı.
AMD, FSR 4 teknolojisini PlayStation 5 Pro’da devreye alacak
Sony ve AMD, Project Amethyst adı altında yürüttükleri makine öğrenimi odaklı bir iş birliği kapsamında FSR 4’ü birlikte geliştirdi. Sony’nin hali hazırda sunduğu PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) teknolojisinin de 2025 yılı boyunca geliştiricilere sunulması ve 2026 itibarıyla FSR 4’e benzer sonuçlar üreten bir versiyona dönüşmesi bekleniyor.

Cerny’nin açıklamalarına göre PS5 Pro’nun özel donanımı, AMD’nin RDNA 4 mimarisinden farklı bir yapıya sahip olduğu için FSR 4’ün doğrudan entegrasyonu yerine Sony’ye özgü bir versiyon geliştirilecek. Bu sürecin büyük bir mühendislik çabası gerektirdiği belirtilirken, PS5 Pro’nun 300 8-bit TOPS işlem gücüyle FSR 4’ün artan hesaplama taleplerini karşılayacağı ifade ediliyor.
Sony ve AMD’nin ortaklığının kısa vadeli hedefleri arasında oyun grafiklerinde kullanılacak yeni mimarileri ve eğitim stratejilerini geliştirmek yer alıyor. Uzun vadede ise iki şirket, oyun grafikleri için gereken sinir ağlarını yüksek hızda çalıştırabilecek daha ideal bir donanım mimarisi yaratmayı amaçlıyor.
PS5 Pro’nun bu gelişmelerle nasıl bir performans sunacağı ve yeni grafik teknolojilerinin oyunlara nasıl yansıyacağı merakla bekleniyor. Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.