Çin’de elektrikli araçlar için yeni bir batarya teknolojisi geliştirildi. Li-H adlı batarya sistemi, hidrojeni anot olarak kullanan bir enerji çözümü sunuyor. Lityum yerine hidrojen kullanımına dayalı bu sistem, 2825 Wh/kg gibi dikkat çekici bir teorik enerji yoğunluğuna ulaşabiliyor.
Elektrikli araçlarda batarya devrimi yaşanacak
Geleneksel hidrojen bataryalarında hidrojen genellikle katot olarak görev yaparken, Çinli araştırmacılar bu yaklaşımı tersine çevirerek hidrojeni anot tarafında kullandı. Bu yenilikçi yapı sayesinde, yaklaşık 3 voltluk sabit çalışma voltajı elde edildi ve enerji yoğunluğu önemli ölçüde artırıldı.

Yeni sistemin dikkat çeken yönlerinden biri de yüzde 99,7 oranında verimliliğe ulaşılması oldu. Şarj ve deşarj işlemleri sırasında enerjinin neredeyse tamamen korunabilmesi, hem enerji kaybını minimuma indiriyor hem de kullanım süresince yüksek üretkenlik sağlıyor.
Ekip; geliştirdikleri batarya sisteminin daha güvenli, ekonomik ve üretime uygun hale getirilmesi için anot içermeyen alternatif bir versiyon da tasarladı. Bu yöntemle yüzde 98,5 oranında Coulombic verimliliğe ulaşıldı ve düşük hidrojen seviyelerinde dahi sistem kararlı bir şekilde çalışabildi.
Li-H bataryaların sunduğu yüksek enerji yoğunluğu ve verimlilik; geleneksel nikel-hidrojen pillerin ötesine geçerek uzun menzilli elektrikli araçlar, havacılık uygulamaları ve büyük ölçekli yenilenebilir enerji santralleri gibi alanlarda çığır açabilir.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizin bir elektrikli aracınız var mı? Yanıtlarınızı aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.