Land Rover, tamamen elektrikli Range Rover modelinin soğuk hava testlerini başarıyla tamamladığını açıkladı. Yapılan testlerde araç, -10°C’ye kadar düşük sıcaklıklarda performans ve verimlilik kriterlerini karşılayarak 72.000 kilometrelik zorlu bir süreçten geçti.
Elektrikli Range Rover karşımıza çıkacak
Test sürecinde, elektrikli Range Rover’ın özellikle ThermAssist adını taşıyan gelişmiş termal yönetim sistemi öne çıktı. Bu sistem, aracın kabinini ve tahrik bileşenlerini ısıtmak için harcanan enerjiyi %40 oranında azaltıyor.

Land Rover, yalnızca termal sistemini değil; aynı zamanda aracın hava süspansiyon sistemini ve tek pedallı sürüş modunu da geliştirdi. Bu özellikler, markanın Terrain Response teknolojisi ile entegre çalışıyor ve elektrikli Range Rover’ın arazi şartlarına hazır olmasını sağlıyor.
Yeni modelin enerji kaynağını, şirketin kendi geliştirdiği 117 kWh kapasiteli batarya paketi oluşturuyor. Çift katlı yapıda tasarlanan paket, toplamda 344 adet prizmatik hücre barındırıyor. Böylece aracın menzil ve dayanıklılık performansı da artıyor.
Elektrikli Range Rover, Intelligent Driveline Dynamics adı verilen dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılacak. Bu sistem, arka akstaki torku %100’den %0’a kadar değişken biçimde dağıtıyor ve çekiş kaybına karşı 50 milisaniye içinde tepki verebiliyor. Bu tepki süresinin, geleneksel içten yanmalı motorlu bir araca kıyasla 100 kat daha hızlı olduğu belirtildi.
Land Rover henüz tüm teknik detayları açıklamasa da, gelen son bilgilere göre araçta çift motorlu bir dört tekerlekten çekiş sistemi bulunacak. Bu sistemin toplam 542 hp (404 kW) güç ve 849 Nm tork ürettiği ifade ediliyor.
Peki siz bu araç hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.