1. Anasayfa
  2. Haber
Trendlerdeki Yazı

Intel, En Az 5 Battlemage Ekran Kartı Modeli Hazırlıyor

Intel, En Az 5 Battlemage Ekran Kartı Modeli Hazırlıyor
Intel, En Az 5 Battlemage Ekran Kartı Modeli Hazırlıyor
0

Harici ekran kartı pazarına giriş yapan Intel’in uzun vadeli hedefleri olduğunu birçok kez dile getirmiştik. Alchemist mimarisinin ardından sırada Battlemage var. Gecikme ve hatta iptale kadar gidebilecek bazı aksaklıklardan söz edilse de, mavi takım yeni GPU’ları için var gücüyle çalışmaya devam ediyor.

Bir sonraki Linux 6.11 çekirdeğinde gelecek olan güncelleme setine beş PCI ID’si daha eklendi. Linux yayını Phoronix, bu beş PCI kimliğinin de Battlemage tabanlı GPU’lara ait olduğunu doğruladı. Yani diyebiliriz ki Battlemage kod adlı harici oyun masaüstü ekran kartları yakın bir tarihte gelebilir.

Intel'in Grafik Macerası Tehlikede mi? Battlemage ve Celestial GPU'lar Ertelenebilir
Intel’in Yol Haritası

Battlemage cihaz kimlikleri şu şekilde: 0xE202, 0xE20B, 0xE20C, 0xE20D ve 0xE212. Bu kimliklerin hangi özel GPU modellerine işaret ettiğini söylemek mümkün değil, ancak Phoronix ID’lerden bazılarının mühendislik modelleri veya planlanmamış varyantlar için ayrılmış olabileceği konusunda ayrı bir noktaya değiniyor. Hepsi piyasaya sürülmese bile, en azından kimliği belirlenen bazı ekran kartlarının son kullanıcılara ulaşma ihtimali çok yüksek.

İlginç bir bilgi de şu ana kadar sadece beş PCI ID’sinin listelenmiş olması. Arc Alchemist piyasaya sürülmeden önce, Intel Arc A Serisi GPU’lar için 32 kadar PCI ID ayrıldığını görmüştük. Battlemage için PCI ID sayılarındaki düşüş, Intel’in oyun, mobil ve iş istasyonu varyantları da dahil olmak üzere az sayıda Battlemage GPU hazırladığının potansiyel bir işareti.

  • Intel’in Yeni Kozu Battlemage: Çıkış Tarihi, Özellikler ve Tüm Bilinenler

Beş cihaz kimliği, Linux 6.11 için bir sonraki güncelleme döngüsüyle birlikte Xe çekirdek grafik sürücüsüne entegre edilecek. Şu anda Linux’ta Battlemage desteği henüz emekleme aşamasında. Linux Intel Xe sürücüsü, bir Battlemage GPU kullanıldığında varsayılan olarak donanım hızlandırmalı 3D grafikleri devre dışı bırakacak şekilde ayarlanmış durumda. Sürücüler olgunlaştığında ve Battlemage genel kullanıma hazır olduğunda bu durum değişecektir.

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş
İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir