LG Display, 2025 yılının ilk çeyreğinde üst üste ikinci kez faaliyet karı açıkladı. Şirket, OLED dönüşüm sürecine hız vererek hem gelirlerini artırdı; hem de operasyonel verimliliğini yükseltti. Açıklanan finansal verilere göre, LG Display ilk çeyrekte 33,5 milyar won (yaklaşık 23 milyon dolar) faaliyet karı elde etti.
LG, OLED stratejisi sayesinde gelirlerini yükseltti
Geçen yılın aynı dönemine kıyasla şirketin gelirlerinde yüzde 15’lik bir artış yaşandı. Bu büyümede TV, IT ve mobil cihazlara yönelik OLED panel sevkiyatlarındaki artış ile döviz kurlarındaki değişimler etkili oldu.

OLED ürünlerin toplam gelirdeki payı yüzde 55’e ulaşarak, firmanın stratejik dönüşüm sürecinin sonuç verdiğini gösterdi. Ayrıca LG Display, geçen yılın aynı dönemine göre faaliyet kârında yaklaşık 500 milyar won’luk bir iyileşme sağladı.
Şirketin gelir dağılımına bakıldığında; TV panellerinin toplam gelirlerin yüzde 22’sini, IT cihazlarına yönelik panellerin yüzde 35’ini, mobil ve diğer cihazlara yönelik ürünlerin yüzde 34’ünü oluşturduğu görülüyor.
LG Display, küçük ve orta boy OLED segmentindeki rekabet gücünü artırmayı sürdürüyor. Özellikle IT cihazları tarafında, Tandem OLED teknolojisine odaklanarak bu alandaki liderliğini daha da sağlamlaştırmayı amaçlıyor. Ayrıca Guangzhou’daki büyük ölçekli LCD fabrikasının elden çıkarılmasıyla birlikte OLED üretim kapasitesi yükseltilecek.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce LG’nin son dönemde izlediği strateji doğru mu? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.