Mercedes-Benz, direksiyon sisteminde köklü bir dönüşüm için hazırlıklara başladı. Şirket, geleneksel mekanik bağlantıları tamamen ortadan kaldıran yeni nesil “steer-by-wire” teknolojisi ve lövye tipi direksiyon tasarımı üzerinde çalışıyor. Bu yeniliklerin, 2026 yılına kadar markanın tüm araçlarında yer alması planlanıyor.
Mercedes, yeni direksiyon sistemine geçecek
Steer-by-wire sistemi; direksiyon simidi ile ön tekerlekler arasındaki fiziksel bağlantıyı kaldırarak, bu kontrolü yalnızca elektronik sinyallerle gerçekleştiriyor. Mercedes, bu sistemi ilk olarak makyajlı EQS modelinde sunacak.

Elektrikli sedanın 2026’dan önce tanıtılması ve yeni direksiyon sistemine öncülük etmesi bekleniyor. Ardından yeni nesil S Serisi ve bazı içten yanmalı motorlu modellerin de aynı sisteme geçmesi muhtemel görünüyor.
Yeni sistemin sağladığı avantajlar arasında yüksek sürüş hassasiyeti ve artırılmış manevra kabiliyeti bulunuyor. Mercedes, steer-by-wire sisteminin özellikle uzun yol sürüşlerinde daha yumuşak direksiyon tepkileri sunduğunu, şehir içi kullanımlarda ise daha çevik bir sürüş deneyimi sağladığını belirtiyor.
Direksiyon simidinin lövye formuna bürünmesi ise sadece estetik değil, fonksiyonel değişiklikler de getirecek. Bu tasarım ön paneldeki gösterge ekranının daha net görünmesini sağlarken, sürücünün araca binip inmesini kolaylaştırıyor.
Geleneksel dairesel formdan farklı olarak, bu yapı özellikle otonom sürüş teknolojileriyle de daha uyumlu olacak. Mercedes, sistemin gelecekte oyun kontrol cihazı olarak kullanılabilecek bir potansiyele sahip olduğunu vurguluyor.
Mercedes, yeni steer-by-wire sistemini hem test parkurlarında hem de gerçek trafik koşullarında bir milyon kilometreden fazla test ettiğini açıkladı. Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.