1. Anasayfa
  2. Haber
Trendlerdeki Yazı

TUSAŞ’tan beklenmedik sürpriz! MMU takvimi 2 yıl öne çekildi

TUSAŞ’tan beklenmedik sürpriz! MMU takvimi 2 yıl öne çekildi
TUSAŞ’tan beklenmedik sürpriz! MMU takvimi 2 yıl öne çekildi
0

Savunma Sanayii Başkanlığı ve TUSAŞ gibi ilgili kurumlar hava araçları konusundaki çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Son olarak Milli Muharip Uçak (MMU/TF-X) için ön, orta ve arka gövde parçalarının üretimi tamamlandı ve montajı gerçekleştirildi. Bugün de projenin takvimin 2 yıl önünde gittiği söylendi. Bu nedenle Milli Muharip Uçak-MMU için ilk uçuş tarihi de değişti. İşte detaylar…

Milli Muharip Uçak-MMU için ilk uçuş tarihi güncellendi! 2023 sonunda havada

TUSAŞ, Hürkuş’un ardından Hürjet ve Milli Muharip Uçak üretimi için çalışmalarını sürdürüyor. Geçtiğimiz günlerde montaj süreci biten Hürjet’in 2. prototipinin hangar dışına çıkarıldığı video paylaşıldı. İlkine dair bir görsel yayınlanmamış olsa da geçtiğimiz aylarda yer testlerine başlandığı söylendi.

milli muharip ucak mmu ilk ucus tarihi 1 1
MMU son durum

Ardından Milli Muharip Uçak için ilk görseller paylaşıldı. Tabii takvime göre MMU’nun Hürjet’in 2 yıl gerisinden gelmesi bekleniyordu. Fakat bugün TUSAŞ genel müdürü Temel Kotil beklenmeyen bir açıklama yaptı.

Cumhurbaşkanı açıkladı! Altay tankı ne zaman teslim edilecek?

Cumhurbaşkanı açıkladı! Altay tankı ne zaman teslim edilecek?

Türk Silahlı Kuvvetleri’nin uzun yıllardır beklediği Altay tankı için resmi seri üretim tarihi Cumhurbaşkanı tarafından paylaşıldı.

Kotil, işlerin beklenenden hızlı ilerlediğini, uçuş kontrol sistemlerinden motora, hidroliklerden iniş takımlarına kadar neredeyse tüm parçaların en ufak sorun olmadan entegre edildiğini söyledi. MMU için paylaşılan mevcut takvime göre ilk uçuş tarihi Ekim 2025 olarak gözüküyor olsa da 2023 yılının sonunda gerçekleştireceğini belirtti.

Aşağıda paylaştığımız fotoğraflarda gövde montajı tamamlanmış haliyle seri üretim için planlanan tasarım arasındaki farkı görebilirsiniz. Prototipte F-16 (F-110), seri üretimde ise TEI üretimi yerli motorların kullanılması planlanıyor. Dikkatleri çeken bir diğer detay da kızılötesi arama ve takip (IRST) sensörünün tasarımına kadar 5. nesle uygun hale getirilişi oldu.

MMU/TF-X özellikleri

  • Uzunluk: 21 m
  • Kanat açıklığı: 14 m
  • Yükseklik: 6 m
  • Itki: 2x 29.000-2x 32.500 lbs (2x F110)/ TEI üretimi 2x 35.000 lbs
  • Servis tavanı: 55.000+ ft
  • Azami hız: 1.8 Mach
  • G limitleri: +9g / -3.5g
  • Aviyonikler:
    • ASELSAN’ın yerli AESA radarı bütünleşik RF sistemi (BÜRFİS)
    • SAR (Sentetik açıklıklı radar sistemi)
    • IRST (Kızılötesi arama ve takip) sensörü
    • EOTS (Elektro-optik hedefleme sistemi)
    • Kaska monteli nişangah sistem
  • Diğer:
    • Yüksek manevra kabiliyeti ve güçlü bir itki sistemi
    • Süperseyir kabiliyeti
    • Uzun harekat yarıçapı
    • Radarda düşük görünürlük
    • Sensör füzyonu
    • Gelişmiş veri bağı kabiliyetleri
    • Yüksek hassasiyete sahip mühimmatlar atabilme kabiliyeti

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı unutmayın!

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.

https://shiftdelete.net/milli-muharip-ucak-mmu-ilk-ucus-tarihi

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş
İlginizi Çekebilir

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir