1. Anasayfa
  2. Haber
Trendlerdeki Yazı

Röportaj: Sinan Günal ile Labrys’i Konuştuk

Röportaj: Sinan Günal ile Labrys’i Konuştuk
Röportaj: Sinan Günal ile Labrys’i Konuştuk
0

Labrys, kitle pazarlaması (audience marketing), pazarlama otomasyonu ve müşteri deneyimi alanlarında strateji geliştiren ve uygulamalar arasında köprü kuran, pazarlama ve işletme bilgisini, teknoloji bilgisi ve yetenekleriyle harmanlayan yeni nesil bir danışmanlık şirketi. Şirketin Yönetici Ortağı Sinan Günal ile Labrys’in faaliyetlerini ve hedeflerini, sektördeki son durumları ve dijital çağı konuştuk.

Sn. Sinan Günal, Labrys’in faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?

Labrys pazarlama ve işletme bilgisini teknoloji birikimiyle harmanlayan bir marka. Kitle pazarlaması, pazarlama otomasyonu ve müşteri deneyimi alanlarında strateji geliştiriyor ve uygulamalar arasında köprü kuruyor; pazarlama ve işletme bilgisini, teknoloji birikimiyle harmanlayan yeni nesil bir danışmanlık şirketi olarak müşteri deneyimi dönüşümü projeleri gerçekleştiriyoruz.

Üçüncü taraf çerezlerin olmayacağı bir geleceğe ilerliyoruz. Bu durumda markalar stratejilerini neyin üzerine kurmalı?

Üçüncü parti tanımlayıcı çerezlerin yakın zamanda ortadan kalkacak olması, hatta Safari ve Firefox gibi tarayıcılarda halihazırda kaybolmuş olması, eğer bugün bu konuda bir şey yapmıyorsanız en azından bugün iş potansiyelinizin yüzde 15’ini kaybettiğinizi veya ölçümleyemeyerek “kör uçuşu” yaptığınız gerçeğini ortaya çıkarıyor. Pazarlama alanında bir dönüşüm zamanının geldiğini görüyoruz. Pazarlamacıların ve yayıncıların hedef kitleleri sınıflandırması, ilgili mesajları ve içeriği, doğru kitlenin önüne getirmesi zorlaşıyor çünkü üçüncü taraf çerezlerinin yanı sıra dijitalde çok önemli bir kimlik mekanizmasının da kaybolmak üzere olduğunu görüyoruz.

Yeni düzenlemeler ile çerezleri veya mobil takip mekanizmalarını onaylamayan ve markalarla paylaşmayan tüketiciler de ilgisiz bir mesaj bombardımanına maruz kalacakları için zorluk yaşıyorlar. Dolayısıyla pazarlama ekiplerinin 1. taraf verileri merkeze alan “eldeki veriyi önceliklendirme stratejisine” geçişe önem vermeleri gerekiyor. Bunu çözdükten sonra da kendi kimlik mekanizmalarını oluşturmak için yatırım yapmalılar. Diğer bir deyişle, artık fiziksel deneyimler tasarlamanın, çevrimiçi ve çevrimdışı bağlantı kurmanın ve insanların yaşamlarına gerçek birçok-kanallı deneyim getirmenin peşinde olmalıyız.

Çerez devri aşamalı olarak sona ererken müşteri bazlı ve çok kanallı stratejilerin yanı sıra “Likit” müşteri gerçeğinden söz ediliyor. Nedir likit müşteri gerçeği?

Likit müşteri kavramı, müşterilerin birden fazla kanaldan ve lineer olmayan bir şekilde kurumlarla iletişimde olduğu günümüzde, söz konusu kurumların ve markaların müşteri verisini nasıl tanımladığı ve bu çok kanallı dünyada tüm bu etkileşimlerle zenginleştirilmiş müşteri verisini kullanarak nasıl kişiselleştirilmiş ve omnichannel – döngüsel bir iletişim kurabildiklerine odaklanıyor. Artık kurumların farklı kanallardan akan müşteri ayakizlerini toplayıp ellerindeki veriyi her bir müşteri için zenginleştirmeleri gerekiyor.

Labrys logo

Diğer taraftan, müşteri etkileşimlerinden anlamlı bir tekil müşteri gerçeği elde etme işini yaparken, şimdi bu müşteri gerçeği kaynağını daha akıcı ve kullanılır hale getirmenin zamanı, yani kurumlar bunu yalnızca güvenlik duvarının arkasındaki güvenli bir yerde tutmak ve saklamakla kalmamalı. Deneyimleri kişiselleştirmek ve optimize etmek için bu verileri birçok farklı çevrimiçi ve çevrimdışı kanalda kullanıp etkinleştirebilmenin yanı sıra, onları çeşitli dijital sinyallerle zenginleştirmek için gerekli teknolojilere ve süreçlere yatırım yapmalı. Diğer yandan müşteri veri stratejileri tasarlanırken bu verilerin zincirlerinden kurtarılması ve her türlü kişiselleştirme ve optimizasyon ihtiyacı için “likit ve eyleme geçirilebilir” kılınması gerekiyor.

Şirketler yeni dünyaya ve dijital çağa nasıl hazırlanıyor? Strateji ve Pazarlamanın Dönüşümünden söz edebilir miyiz?

Pandemi, son iki yılda birçok kurumu zorlu bir dönüşüme zorladı. Dijital ticaret, ister e- (elektronik) veya s- (sosyal), isterse m- (mobil) veya v- (ses) olsun çoğu markanın hayatının bir parçası oldu. Olağanüstü müşteri deneyimleri tasarlamak ve sunmak için yeni hizmet akışları ve süreçlerin yanı sıra yeni gelir akışları yaratıldı. Dijital reklam bütçeleri (büyük bir kısmı programatik ve veriye dayalı reklamcılığa ayrılan bütçeler), dünyanın birçok yerinde geleneksel reklam bütçelerini aşarak yeni hedefleme ve kişiselleştirme yöntemleri ve fırsatları sundu. Sürecin diğer ucunda, sesin yanı sıra yeni mesajlaşma kanallarıyla zenginleştirilen iletişim merkezleri (yalnızca çağrı merkezleri değil), birden fazla medya/kanaldan gelen talepleri yanıtlamak ve hatta bu işi evden yapacak şekilde yapılanarak müşteri yolculuğunun ayrılmaz bir parçası haline geldi.

Tüm bu değişiklikler, pazarlama departmanları için yeni bir yetenek profili ve beceri seti ihtiyacı doğurarak, pazarlama ve reklam süreçlerinde birçok temel dönüşümü beraberinde getirdi ve bir strateji revizyonu ihtiyacı yarattı. Dolayısıyla, pazarlamanın dönüşümü geldi çattı ve artık kalıcı. Tüm silolar yıkılmalı ve çok yönlü ve yeni bir düşünme modeline sahip yeni bir pazarlama lideri doğmalı. Konulara kanal bazında değil, bütünsel, sadece şirketin amaçlarıyla değil, müşterinin merkeze oturtulduğu ve beklentilerinin gerçek anlamda irdelendiği, atılan her adımın kişiselleştirildiği, bugüne kadar yaptığımız her şeye “aşık olduğumuz” ve “her şeyi zaten yaptığımızı düşündüğümüz” bir dünyadan, “kendimizi ve yaptıklarımızı her gün daha iyi nasıl yapabileceğimizi sorguladığımız ve bu amaçla çalışanlarımızdan veya diğer paydaşlarımızdan yeni fikirler duymak için çaba sarf ettiğimiz bir dünyaya merhaba demek gerekiyor.

Labrys’in 2023 yılı hedefleri nelerdir?

Orta ve Doğu Avrupa, Türkiye, Ortadoğu ve Afrika’da operasyonlarını sürdüren Labrys’in, şu an 18 ülkede, 15’i aşkın sektörde 75’in üzerinde projesi bulunuyor. Hedefimiz; danışmanlık, teknoloji seçimi, teknoloji kurulumu ve entegrasyonlar ile stratejik servisler olmak üzere dört ana başlık altında çözüm sunarken, hizmetlerimizle ulaştığımız coğrafyayı ve müşteri sayısını yükseltmek.

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir