1. Anasayfa
  2. Haber
Trendlerdeki Yazı

Türkiye’nin gizlice geliştirdiği radarda görülmeyen MİUS, piste çıktı!

Türkiye’nin gizlice geliştirdiği radarda görülmeyen MİUS, piste çıktı!
Türkiye’nin gizlice geliştirdiği radarda görülmeyen MİUS, piste çıktı!
0

Yerli savunma sanayii şirketleri tarafından havacılık alanında peş peşe atılan hızlı adımlar sayesinde 2022 yılında dünyanın en çok İHA-SİHA satan ülkesi Türkiye oldu. Her geçen gün de yeni araçların ve teknolojilerin geliştirildiğinin haberini alıyoruz. Son olarak bugün, TUSAŞ tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk insansız hayalet uçağı Anka-3 / MİUS taksi testi yaptı.

TUSAŞ Anka-3 / MİUS taksi testi!

Türkiye’nin havacılık ve savunma sanayii alanlarında izlediği belirli bir rota ve plan bulunuyor. Şüphesiz burada en çok önem arz edenler dün ilk uçuşunu gerçekleştiren Hürjet ve proje takvimi 2 yıl öne çekildiği için sene sonuna kadar havalanması beklenen MMU.

Fakat madalyonun bir de diğer yüzü olan insansız hava araçları mevcut. Bu araçlar günümüzde büyük etkiye sahip olsa da gelecek tamamen onların olacak. Burada da Baykar ve TUSAŞ tarafından geliştirilen İHA, SİHA, TİHA ve de MİUS sistemleri öne çıkıyor.

Hürjet, F-16 ile yan yana ilk uçuşunu gerçekleştirdi: İşte o anlar!

Hürjet, F-16 ile yan yana ilk uçuşunu gerçekleştirdi: İşte o anlar!

Türkiye’nin ilk jet motorlu eğitim ve yakın hava desteği için geliştirilen uçağı Hürjet, ilk uçuş testini tamamladı.

Üstelik her iki firma da kendini tüm ürünleriyle global pazarda kanıtlayarak büyük ihracat başarılarına imza attı. 10 yıl önce fikri temelleri atılan, birkaç yıldır geliştirilerek son aşamaya getirilen ve bugün taksi testi yapan TUSAŞ Anka-3 / MİUS sistemi de Türkiye’nin ilk insansız hayalet uçağı olacak.

TUSAŞ Anka-3 / MİUS özellikleri:

  • Maks. kalkış ağırlığı: 6.500 kg
  • Faydalı yük kapasitesi: 1.200 kg
  • Servis irtifası: 40 bin feet
  • Havada kalma süresi: 30 bin feet irtifada 10 saat
  • Seyir hızı: 250 knot (463 km/s) / 0.42M – 30 bin feet
  • En yüksek hız: 425 knot (787 km/s) / 0.7M – 30 bin feet
  • Anka/Anka2 ile ortak aviyonik mimari ve YKİ
  • Düşük radar görünürlüğü
  • Yüksek hızda intikal
  • Yüksek faydalı yük kapasitesi
  • LOS/ BLOS (uydu kontrolü)

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.

https://shiftdelete.net/tusas-anka-3-mius-taksi-testi

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir