1. Anasayfa
  2. Haber
Trendlerdeki Yazı

Unreal Engine 5.4 Önemli Performans İyileştirmeleri Sunuyor

Unreal Engine 5.4 Önemli Performans İyileştirmeleri Sunuyor
Unreal Engine 5.4 Önemli Performans İyileştirmeleri Sunuyor
0

Epic tarafından State of Unreal GDC 2024 açılış konuşmasında birçok yeni özellik ekleyecek olan Unreal Engine 5.4 tanıtıldı.

Unreal Engine 5.4 Yenilikleri Neler?

Öncelikle Unreal Engine 5.4, Nanite için Uyarlanabilir Mozaikleme özelliği sunacak. Bunun ana hedefi, Nanite’in ayrıntı düzeylerini korurken bellek gereksinimlerini çok büyük düzeylerde azaltmak. Nanite Mozaikleme ayrıca minimum bellek alanı için animasyon ve gerçek zamanlı akışla Seyrek Hacim Dokularını da destekliyor.

Unreal Engine 5.4’ün bir başka yeni özelliği de hacimsel varlıkları sinema kalitesinde ve kendi kendini gölgeleyen şekilde oluşturabilen, hacimlerin sert yüzeylere gölge düşürdüğü ve sis ve parçacıklar gibi diğer yarı saydam efektlerle bir araya getirildiği Heterojen Hacimler. Üstelik yerel sis hacimleri ve Niagara hafif yayıcılar ek görüntü oluşturma seçenekleri sunacak.

Hareket Eşleme’nin kullanılabilirliği sayesinde animasyon da yeni sürümle bir sıçrama yapıyor. Unreal Engine’in yapımcıları bunun, Bölüm 5’in çıkışından bu yana Fortnite’ta kullanılan karakterleri canlandırmanın basit ve etkili bir yolu olduğunu söyledi. Epic ayrıca üst düzey hareketlerden oluşturulan 500’den fazla AAA animasyonu içeren ücretsiz bir örnek öğrenme projesi de yayınlayacak.

Yeni sürüm ciddi genel performans artışı da vadediyor. Epic Unreal Engine Mühendislikten Sorumlu Başkan Yardımcısı Simon Tourangeau şunları söyledi: “Pek çok performans iyileştirmesi yaptık. Artık daha hızlı Lümen, Gölgeler ve ışın izleme özelliklerine sahibiz. Nanite için Değişken Oranlı Gölgeleme (VRS) ekledik. Örnek ayıklamayı büyük ölçüde geliştirdik ve oluşturucudaki paralelliği önemli ölçüde geliştirdik.”

Tourangeau, orijinal olarak sürüm 5.0 ile gönderilen City Sample’ın artık Unreal Engine 5.4’te bir konsol testi gerçekleştirirken çok daha hızlı olduğunu söyledi. İşleme iş parçacığı süresi yarı yarıya azaltılırken GPU süresi ise %25 azaltılmış durumda.

Skydance Media, Marvel 1943: Rise of Hydra fragmanı ile Unreal Engine 5.4’te sunulacak birçok yeniliği gözler önüne serdi.

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir