Epic Games CEO’su Tim Sweeney, yaptığı açıklamayla Unreal Engine 6’yı resmen duyurdu. Yeni nesil oyun motorunun geliştirme çalışmaları çoktan başlamış durumda, fakat oyuncuların bu motorla hazırlanmış ilk oyunları görebilmesi için en az dört yıl daha beklemesi gerekecek.
Unreal Engine 6 resmen duyuruldu
Unreal Engine 6, Epic Games’in oyun geliştirme yapısını tek bir çatı altında toplamak üzere tasarlanıyor. Sweeney’nin açıklamasına göre, Unreal Engine 5’de bazı projeler ayrı ayrı gelişiyor ve teknoloji paylaşımı oldukça sınırlı kalıyor.

UE6 ile birlikte ise bu ayrım ortadan kalkacak ve tüm platformlarda ortak bir teknolojik temel alınacak. Yeni motorun ilk geliştirici önizleme sürümünün de 2027 veya 2028 yıllarında sunulması öngörülüyor.
Bu durumda, UE6 ile geliştirilecek ilk oyunların piyasaya sürülmesi ancak 2029 gibi mümkün olacak. Bu arada Unreal Engine 5’in de benzer bir takvimle ilerlediğini hatırlatalım. İlk önizlemesi 2022’de çıkan motorun, kullanıldığı ilk büyük oyunlar 2023’ün ikinci yarısında görülmeye başlanmıştı.
Unreal Engine 6’nın en dikkat çekici yeniliği ise motorun nihayet çok çekirdekli mimariye geçiyor olması diyebiliriz. Bugüne kadar Epic Games, simülasyon işlemlerini yalnızca tek çekirdek üzerinden yürütüyordu.
Bu da çok çekirdekli işlemcilere sahip donanımlarda performansın tam kapasite kullanılamaması anlamına geliyordu. Sweeney bunun geçmişte geliştiricilerin işini kolaylaştırmak adına bilinçli bir tercih olduğunu kabul ederken, artık bu yaklaşımın yetersiz kaldığını vurguladı.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.