1. Anasayfa
  2. Haber
Trendlerdeki Yazı

Yeni DLSS Sürümüyle Oyun İçi Nesneler Sıfırdan Üretilecek

Yeni DLSS Sürümüyle Oyun İçi Nesneler Sıfırdan Üretilecek
Yeni DLSS Sürümüyle Oyun İçi Nesneler Sıfırdan Üretilecek
0

NVIDIA CEO’su Jensen Huang, DLSS teknolojilerinin geleceğiyle ve şirket planlarıyla ilgili bazı bilgiler verdi. Computex 2024’teki soru-cevap oturumunda DLSS ile ilgili bir soruyu yanıtlayan Huang, gelecekte tamamen yapay zeka aracılığıyla oluşturulacak dokular ve nesneler göreceğimizi söyledi. CEO ayrıca AI NPC’lerin de tamamen DLSS aracılığıyla oluşturulacağını belirtti.

DLSS ile oyun içi varlıklar oluşturmak, RTX GPU’larda oyun performansını artırmaya yardımcı olacak. Tensor çekirdeklerine aktarılan iş, gölgelendirici (CUDA) çekirdeklerine daha az ihtiyaç duyulmasını sağlayarak kaynakları serbest bırakacak ve kare hızlarını artıracak. Jensen Huang, DLSS’nin doku ve nesneleri kendi başına ürettiğini, bugün kareleri yükseltmesine benzer şekilde nesne kalitesini artırdığını söylüyor.

DLSS teknolojisinin yeni büyük sürümü ne zaman gelecek bilmiyoruz, ancak görünüşe bakılırsa çok uzun süre beklememiz gerekmeyecek. GPU devi, günümüz oyunlarının benzer video belleği (VRAM) süreçlerini korurken doku kalitesini önemli ölçüde artırmak için eğitimli yapay zeka sinir ağlarını kullanan yeni bir doku sıkıştırma teknolojisi üzerinde çalışıyor. Geleneksel doku sıkıştırma metodolojileri 8x sıkıştırma oranıyla sınırlı, ancak NVIDIA’nın yeni sinir ağı tabanlı sıkıştırma teknolojisi dokuları 16x oranına kadar sıkıştırabiliyor.

DLSS yenilikleriyle birlikte nesne görüntü doğruluğu artabilir. Oyun içi nesneler sadece 3D alana sarılmış dokulardan oluşuyor, bu nedenle yeni doku sıkıştırma teknolojisi doku kalitesini önemli oranda iyileştirebilir.

Gelecekteki DLSS yinelemesinin daha ilgi çekici yönü ise asset generation özelliği. Varlık üretimi yani asset generation, oyun içindeki her türlü şeyin üretimiyle alakalı; karakter, arka plan, bina, ses, komut dosyası dilleri, önceden tasarlanmış 3B modeller vb. gibl.

DLSS 3 kare oluşturma teknolojisi performansı artırmak için gerçek kareler arasında kareler oluşturuyordu. Asset generation ise DLSS 3 kare üretiminin bir hatta birkaç adım ötesinde. Eğer vaatler gerçek olursa, oyun içi varlıklar tamamen DLSS aracılığıyla sıfırdan üretilecek.

Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hep beraber teknoloji haber‘da tartışalım.

Reaksiyon Göster
  • 0
    alk_
    Alkış
  • 0
    be_enmedim
    Beğenmedim
  • 0
    sevdim
    Sevdim
  • 0
    _z_c_
    Üzücü
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    k_zd_m
    Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir