Yeni Tesla model Y’nin fren sistemi artık eskisi gibi değil!
  1. Anasayfa
  2. Haberler

Yeni Tesla model Y’nin fren sistemi artık eskisi gibi değil!

0

Tesla’nın yeni Model Y Juniper modelinin verimliliğini artırma yollarından biri de yeniden tasarlanan fren sistemi oldu. Bu sistem, aynı pil kapasitesiyle daha uzun menzil sağlamak için fren pedalına basıldığında daha fazla rejeneratif frenleme yapıyor. Peki nasıl çalışıyor? Ayrıntılar haberimizde…

Yeni Tesla Model Y, FSD AI tarafından tamamen kontrol edilen bir fren sistemine sahip

Tesla, 2026 Model Y Juniper‘i duyurduğunda, elektrikli SUV’nin şarj başına daha uzun menzil sunacağını da belirtmişti. Ki bu artış da, aracın güç tüketim verimliliğinin artırılmasıyla gerçekten de sağlanmış durumda. Tesla, daha düşük sürükleme katsayısı, daha iyi aerodinamik ve fren sistemindeki iyileştirmeler gibi faktörlerin, aynı pil ile şarj başına menzili %5 artırdığını açıkladı.

Model Y daha hafif, daha kompakt ve ilk kez iki bağımsız hidrolik silindir içeren yepyeni bir fren sistemiyle geliyor. Tesla’nın baş mühendisi Lars Moravy‘e göre, Model Y Juniper’in fren sisteminde artık iki ana silindir bulunuyor ve sürücü bunlardan yalnızca birini kontrol ediyor.

İlk Tesla Model Y Juniper’lar sahiplerine teslim edildi! Yeni Tesla Model Y Juniper, beklenenden çok dahaerken satışa sunuldu. Peki araç neler sunuyor? İşte detaylar…

Diğer silindir, araç Autopilot veya FSD (Full Self-Driving) modunda çalışırken frenleri devreye sokuyor. Bu sayede, araç kendi kendine giderken fren pedalı hareket etmiyor. Dolayısıyla, FSD seansları sırasında Model Y’nin frenleri tamamen HW4 bilgisayarı tarafından kontrol ediliyor. Bu bilgisayar, AI algoritmaları kullanarak ne zaman ve nasıl yavaşlanacağına ve rejeneratif frenleme ile ne kadar enerji geri kazanılacağına karar veriyor. Tüm bunlar olurken, araç içindeki fren pedalı hareketsiz kalıyor.

Yani Model Y Juniper, diğer Tesla araçlarına kıyasla rejeneratif frenlemeyi daha fazla kullanıyor. Sürücünün fren pedalına uyguladığı kuvvete bağlı olarak, Model Y artık önce rejeneratif frenlemeye başlıyor ve durum gerektirdiğinde sürtünmeli frenlemeyi devreye sokuyor. Dolayısıyla, Juniper yenilemesinin enerji geri kazanımı ve verimliliği maksimize ediliyor.

yeni-tesla-model-y-ozelligi-tartisma-yaratti-asiri-sessiz

Ayrıca, Model Y’nin ayarlarında Reduced Deceleration (Azaltılmış Yavaşlama) seçeneği altında yeni bir rejeneratif frenleme modu da var. Tesla’ya göre bu mod, “araç hızlanma pedalı serbest bırakıldığında ne kadar hızlı yavaşlayacağını ayarlıyor” ve daha fazla enerji geri kazanımı sağlıyor.

Tesla, artan rejeneratif frenleme ile azalan sürtünmeli frenleme arasındaki geçişin artık daha sorunsuz ve kusursuz olduğunu, bu nedenle fren pedalı hissinin değişmediğini belirtiyor. Peki bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz…

Dünyadaki tüm teknoloji haberleri Teknomy’da!

https://shiftdelete.net/yeni-tesla-model-y-rejeneratif-fren-sistemi

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    be_endim
    Beğendim
  • 0
    alk_l_yorum
    Alkışlıyorum
  • 0
    e_lendim
    Eğlendim
  • 0
    d_nceliyim
    Düşünceliyim
  • 0
    _rendim
    İğrendim
  • 0
    _z_ld_m
    Üzüldüm
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım

Bültenimize Katılın

Hemen ücretsiz üye olun ve yeni güncellemelerden haberdar olan ilk kişi olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir