Google, YouTube’un reklam yerleşimlerini optimize etmek ve daha akıllı hale getirmek için yeni bir sistem geliştirdiğini duyurdu. Bu güncelleme ile videoların en kritik anlarında gösterilen rahatsız edici reklamların sayısı azaltılacak. YouTube, reklamları izleyicinin dikkat seviyesinin doğal olarak düştüğü geçiş anlarında veya konuşma aralarında gösterecek. İşte detaylar…
YouTube, reklam yerleşimini optimize ediyor: Reklamlar daha az rahatsız edecek!
Yeni sistemle birlikte, cümlelerin ortasında ya da aksiyon dolu sahnelerde aniden giren reklamlar en aza indirilecek. YouTube içerik üreticileri, reklam kesinti noktalarını manuel olarak seçebilecek ya da YouTube’un algoritmasının en uygun yerleri belirlemesine izin verebilecek. Ayrıca, içerik sahipleri hibrit bir yöntem kullanarak belirli kesinti noktalarını kendileri seçip diğerlerini algoritmaya bırakabilecekler.

Özellikle eski videolarda, daha önce yalnızca manuel reklam yerleşimi olan içeriklere YouTube’un otomatik kesinti ekleyeceği belirtiliyor. Ancak, içerik üreticileri bu özelliği devre dışı bırakma seçeneğine de sahip olacaklar. YouTube’un araştırmalarına göre, hibrit reklam yerleşim yöntemi içerik üreticilerinin reklam gelirlerinde ortalama %5’lik bir artış sağlıyor.
Bununla birlikte, kullanıcılara rahat nefes aldıracak yeni güncellemenin 12 Mayıs itibarıyla yürürlüğe gireceği de Google tarafından açıklandı. Peki bu konu hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Sizce YouTube’un bu yeni reklam stratejisi, izleyici deneyimini iyileştirir mi? Yoksa, reklam derdinden kurtulmak için YouTube Perimum’a geçmeyi mi düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmına yazabilirsiniz…