Araştırma şirketi Sensor Tower, 2022’nin ilk çeyreğini kapsayan “Küresel Uygulama Gelirleri ve İndirmeleri” raporunu yayınladı. Bu dönemde Google Play Store ve App Store mağazaların elde ettiği toplam kazanç ortaya çıktı.
Uygulama için satım alımlar, ücretli uygulamalar ve mobil abonelikler üzerinden gerçekleşen tüketici harcamaları geçen senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 0,6 gibi cüzi bir miktar artışla 32,5 milyar dolara ulaştı. Aylık aktif kullanıcı bazında en çok kullanılan uygulamaların Medikal kategorisine ait olduğu ifade edildi.
Yeni bir araştırmaya göre, 2022’nin ilk aylarında Türkiye’de sosyal medya kullanımı toplam nüfusun yüzde 50’sindan fazla.
Navigasyon ve Seyahat kategorisi de yükselişte
Medikal uygulamaların kullanımında yıldan yıla yüzde 102 artış kaydedilirken, Navigasyon ve Seyahat kategorisindeki uygulamalar sırasıyla yüzde 24 ve yüzde 19 yükseliş gördü. Bunları İş (yüzde 15), Alışveriş (yüzde 14), Finans (yüzde 13) kategorileri izledi. Eğitim uygulamaları ise yüzde 13 büyüyerek sonuncu oldu.
App Store, Google Play Store’a fark attı
Sensor Tower raporuna göre, Apple’ın App Store sayesinde tüketici harcamalarından (uygulama içi satın alım, abonelik ve ücretli uygulamalar) elde ettiği gelir, geçen yılın aynı döneminde 20,6 milyar dolarken bu yıl yüzde 5,8 artarak 21,8 milyar dolara çıktı.